Danmark,  Hoteller

Trip.com – den totale nedtur

Denne uges hoteloplevelse får mig til at advare mod bookingportalen Trip.com

Jeg havde for et par uger siden et ukompliceret ophold på Hotel Imperial i København og ønskede at booke endnu et ophold 16.-17. november. Desværre var alt optaget på hotellet ved Vesterport Station.
I stedet fandt jeg Next House på Bernstorffsgade, der kunne bookes via Trip.com. Next House er nærmest et luksusvandrerhjem med eneværelser, dobbeltværelser og små sovesale.
Jeg bookede et dobbeltværelse fra torsdag til fredag og betalte 568,62 kroner forud med mulighed for gratis afbestilling. Trip.com meddelte mig senere i en e-mail, at jeg var udnævnt til Silver-member med et indestående på 0,00 Trip-coins på en konto!

I løbet af weekenden fandt jeg ud af, at jeg havde brug for tre overnatninger – fra tirsdag til fredag og kontaktede derfor Next House direkte. Til min overraskelse fik jeg at vide, at Next House ikke har noget samarbejde med Trip.com, men jeg fik et link til hotellets eget bookingsystem. Jeg bookede tre overnatninger i enkeltværelse til i alt 1200 kroner. Billigt.
Mandag kontaktede jeg Trip.com for at annullere det dobbeltværelse, jeg ikke havde brug for. Og så startede balladen.

 

I løbet af tirsdag bemærkede jeg nogle teleopkald fra et ukendt britisk nummer, mens jeg var optaget af møder og andre arrangementer. De fleste opkald jeg får fra ukendte britiske numre er fra platugler, der påstår, de interesserer sig for min finansielle situation, så jeg ignorerede opkaldene. På telefonsvareren kunne jeg kun høre spage stemmer, der sagde: ”Hello”.
Onsdag fik jeg en e-mail fra Trip.com, der fortalte, at de ikke kunne få fat i mig. Jeg svarede og spurgte, hvad de ville. Telefonen ringede og en kvinde forklarede efter en lang indledning, at de ikke kunne refundere min betaling, fordi jeg havde afbestilt for sent.
Jeg protesterede og bad om en forklaring på e-mail.
Den kom kort efter og forklarede, at det var Trip.coms leverandør (supplier), der ikke ville refundere. Jeg bad straks om at få at vide, om leverandøren var Next House.
Samtidig skrev jeg til Next House’s bookingchef og bad om en forklaring. Jeg fik bekræftet, at Next House ikke har samarbejde med Trip.com, der i stedet køber hotelophold hos en anden bookingportal, Expedia.
Next House tilhører i øvrigt Arp Hansen Hotelgruppe ligesom Hotel Imperial, og jeg har intet at brokke mig over hos denne virksomhed.

Torsdag klokken 21.57, mens jeg befandt mig i ruskende blæst og regn på Kalvebod Brygge, ringede en Daniel Carlo fra Trip.com og forklarede, at deres samarbejdspartner ikke ville refundere noget som helst.

– Er der ellers noget, jeg kan gøre? spurgte Carlo.
Jeg forklarede ham lidt vredt, at det var tåbeligt, at jeg på det tidspunkt betalte for tre hotelsenge, men kun kunne benytte én.
I løbet af den ti minutter lange samtale forsøgte jeg gang på gang at forklare Carlo, at han bare skulle føre pengene tilbage til min konto, så ville alt være glemt.
Da jeg sagde, at jeg i dag ville skrive om mine negative oplevelser, tilbød han 728 Trip-coins. Jeg kender ikke den valuta, så samtalen sluttede med endnu en opfordring til at tage sig sammen og tilbageføre min betaling.
Det skal siges til Carlos ros, at han er hurtig ved tasterne. Klokken 22.10 sendte han en e-mail om de 728 Trip-coins, der svarer til 50 danske kroner, forklarede han.

Jeg var mildest talt ikke imponeret!

 

Guld-medlem

Men det blev værre endnu!

Klokken 06.18 modtog jeg en lykønskningsmail fra Trip.com. Jeg var blev udnævnt til Gold-member, fordi jeg nu havde 65 Trip-coins til rådighed. Til min store glæde svarer værdien til 0,65 US dollars. Men hvor de 728 coins?

Klokken 09.48 kom dagens første opringning fra Trip.com. Det er forskellige medarbejdere, der ringer og skriver. Aldrig den samme. Det er ret ineffektivt, nåede jeg at tænke, inden kvinden gav samme besked som Carlo et halvt døgn før. Hun fik samme svar og krav som Carlo, men hun tilbød desværre ikke flere af de “værdifulde” Trip-coins.
Desværre hørte jeg ikke det seneste opkald fra Trip.com klokken 11.14, så jeg ved ikke, om jeg er gået glip af endnu en opgradering.

Jeg råder alle til at holde sig langt væk fra Trip.com. Bestil værelser direkte på hotellet for at være sikker på en anstændig kundebehandling.

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *