Dæmning fra Aswan til Dragør
Af Bent Bernardi Sørensen
På en rejse i 2005 til Egypten mødte danske Dorthe fra Dragør egyptiske Osama. De forelskede sig i hinanden og blev gift i 2007. To år senere etablerede parret Younes Rejser i Dorthes hjemby.
Osama voksede op i Aswan i Egypten og har, fra han var helt ung, arbejdet i rejsebranchen – primært med at servicere rejsende fra Danmark. Han er uddannet landmåler, men har altid haft hjertet i rejsebranchen.
Dorthe er uddannet cand.merc. i strategi og ledelse, og hun arbejdede i mange brancher indtil hun mødte Osama og stiftede bekendtskab med rejsebranchen og flyttede til Aswan. Her arbejdede hun på hans kontor, indtil de flyttede til Danmark og startede Younes Rejser.
Kærlighedsdæmningen mellem Dragør og Aswan gør det muligt at sende turister fra Danmark til blandt andet krydstogter på Nilen med udgangspunkt i Osamas fødeby.
Service og kvalitet
– Vi har altid været enige om, at grundværdien i Younes Rejser skal være service og kvalitet. Vores kunder skal føle sig trygge og velkomne, og vi tager os af dem og holder dem i hånden gennem hele deres rejse. Vi bruger vores nære relationer på destinationerne, så de familiære- og nære bånd er med til at skabe en helt særlig rejse for vores kunder.
De tætte relationer til leverandørerne gør det muligt, at de rejsende kommer i fokus, og så rejserne ikke blot er drevet af økonomi.
Younes Rejser har 30 års erfaring i rejsebranchen. Virksomheden tilstræber, at kunderne skal have en dejlig rejse med masser af oplevelse og gode minder med hjem.
– Det er detaljerne, der skaber helheden.
Det er vigtigt, at de rejsende får den rigtige rejse og derfor skræddersyr vi rejsen efter behov og budget. Det er meget ærgerligt at betale en masse penge for en rejse, der ikke lever op til forventningerne. Derfor lægger vi vægt på, at de rejsende hver især får en unik oplevelse på deres rejse. Det kan vi gøre, fordi vores kontakter er så tætte både på det personlige og på det forretningsmæssige plan.
Vi kan lave arrangementer som mange andre ikke har mulighed for, og fleksibiliteten, for hvad der kan lade sig gøre, er stor.
Så selv om vi har til huse i Danmark, kan vi følge vores rejsende på nært hold på hele rejsen, hvis behovet er der. Det skaber tryghed for både rejsende og for os som arrangør.
Hverken størst eller billigst
Younes Rejser vælger lokale guider efter faglige og menneskelige kvaliteter.
– De rejsende skal være i gode hænder, hvis der er behov for stort som småt, og naturligvis er vores guider uddannet, så de ikke kun har overfladisk viden, men er i stand til at svare på dybdegående spørgsmål. Desuden ligger det guiderne på sinde, at servicen skal være i top.
Vi har desuden den fordel, at vi via vores gode relationer kan vente med at bestille hoteller og flybilletter til det øjeblik, vi har fået kundernes bestilling. Dermed løber vi ingen risiko ved at have indkøbt et antal hotelværelser og flybilletter, der skal sælges, for at vores forretning kan løbe rundt.
Younes Rejser skal hverken være størst eller billigst i rejsebranchen. Men vi kan sammensætte rejser efter kundernes behov, så de får unikke rejser efter deres ønsker og behov, siger Dorthe Younes.